REGULAMIN "ODKRYWCÓW TAJEMNIC PRZYRODY"
1. Zadania są przeznaczone dla wszystkich chętnych uczniów z
klas IV - VI.
2. Celem cyklu jest odgadnięcie jak największej liczby obiektów
przyrodniczych przedstawionych na zdjęciach i udzielnie poprawnych odpowiedzi na zadane pytania.
3. Za każdy odgadnięty obiekt oraz prawidłowe odpowiedzi uczeń otrzymuje 1 punkt do
ogólnej klasyfikacji.
4. Pięć pierwszych osób, które zgadną co przedstawia zdjęcie
otrzymują dodatkowo 1 punkt do ogólnej klasyfikacji.
5. Spośród uczniów klas IV, V i VI na koniec każdego miesiąca
kalendarzowego zostanie wyłoniona osoba (bądź osoby w przypadku uzyskania
takiej samej liczby punktów), która otrzyma tytuł "odkrywcy tajemnic przyrody miesiąca" i uzyska ocenę celującą.
6. Osoby, które zajmą drugie miejsce spośród klas IV, V, VI
otrzymają ocenę bardzo dobrą.
7. Informacje o terminach pojawiania się kolejnych zdjęć będzie
systematycznie zamieszczana na blogu.
8. Klasyfikacja punktów poszczególnych uczniów będzie w miarę
możliwości uzupełniana na bieżąco.
9. W przypadku roślin i zwierząt uczeń podaje nazwę gatunku
(lub przynajmniej rodziny) odgadniętego obiektu po polsku oraz po łacinie.
10. W przypadku innych zadań, będą podane konkretne zadania np. nazwać i wytłumaczyć zjawisko przedstawione na zdjęciu.
11. Odpowiedzi uczniowie wysyłają na adres
sp12koloprzyrodnicze@gmail.com lub poprzez Librusa. W przypadku rywalizacji o pięć pierwszych odpowiedzi
decyduje godzina przysłania odpowiedzi. Odpowiedzi można również udzielać
osobiście do nauczycieli przyrody. W tym przypadku również decyduje godzina
dotarcia do nauczyciela.
Życzmy udanej zabawy. 😖
Zadanie nr 5/01 (ostatnie na styczeń):
1. Kogo przedstawia zdjęcie? (nazwa wg regulaminu) Skąd pochodzi nazwa tego gatunku?
2. Gdzie można go spotkać?
3. W jaki sposób i w jakim celu tworzy swoja pajęczynę?
4. Na czym polega jego drapieżnictwo?
Odpowiedzi proszę nadsyłać do 4 lutego.
Zadanie nr 4/01:
1. Co przedstawia zdjęcie? (nazwa wg regulaminu)
2. Do jakiej grupy/rzędu należy?
3. Gdzie występuje ten organizm?
4. Podaj charakterystyczne cechy morfologiczne?
5. Jaki tryb życia prowadzi?
6. Jak się rozmnaża ten gatunek?
7. Dlaczego uważany jest za zagrożony gatunek i jakie można podjąć działania aby nie wyginął?
Odpowiedzi proszę nadsyłać do poniedziałku (znowu ..... wyjątkowo) 29 stycznia.
Zadanie nr 3/01:
1. Co przedstawia zdjęcie? (nazwa wg regulaminu)
2. Do jakiej grupy/rzędu należy?
3. Ten organizm potrafi współżyć z innymi. Jak nazywamy takie współżycie i na czym ono polega w przypadku tego organizmu?
4. Gdzie występują te organizmy?
5. Co przypomina swoim wyglądem ten organizm?
6. Jaki tryb życia prowadzą?
8. Dlaczego uważany jest za zagrożony gatunek?
Odpowiedzi proszę nadsyłać do poniedziałku (wyjątkowo) 22 stycznia.
Zadanie nr 2/01:
1. Co przedstawia zdjęcie?
2. Jaki jest naturalny zasięg występowania tego gatunku?
3. Jak w okresie godowym łatwo odróżnić samca od samicy?
4. Czym się odżywia?
5. Kim jest sołtys w przypadku tych gatunków?
6. Kiedy i gdzie udomowiono pierwsze osobniki tego gatunku?
7. Gdzie najczęściej zimują?
8. Gdzie gniazduje i jak gniazdo wygląda?
Zadanie nr 1/01:
1. Co przedstawia zdjęcie? Jaki rodzaj skały?
2. Co jest głównym składnikiem tej skały (związek chemiczny)?
3. Jak powstały te skały?
4. Gdzie są największe w Polsce złoża tej skały (regiony/krainy geograficzne)?
5. Jakiemu zjawisku podlega ta skała? Na czym ono polega i co w jego wyniku powstaje?
6. Jakie jest zastosowanie (wykorzystanie) tego rodzaju skały?
Na odpowiedzi, wg pytań, czekamy do 7 stycznia.
Zadanie nr 4/12:
(ostatnie)
1. Jaka roślina jest na zdjęciu? Podaj jej nazwę botaniczną (wg regulaminu)
2. Wymień cechy charakterystyczne tego gatunku, na podstawie których można go łatwo oznaczyć.
3. Do jakiej grupy roślin ją zaliczamy? Dlaczego do niej? Podaj cechy charakterystyczne tej grupy roślin.
4. Jakie jest naturalne występowanie tej rośliny w Polsce?
5. Jakie piętro tworzy w górach?
6. Jakie jest zastosowanie drewna z tego drzewa?
7. Jak myślicie ... Dlaczego akurat teraz zaproponowano tę roślinę w naszej zabawie/zagadce? :)))
Na odpowiedzi, wg pytań, czekamy do 22 grudnia (UWAGA!! krótszy termin nadsyłania odpowiedzi).
Zadanie nr 3/12:
1. Jaka roślina jest na zdjęciu? Podaj jej nazwę botaniczną (wg regulaminu)
2. Do jakiej rodziny ją zaliczamy? Skąd pochodzi nazwa tej rodziny i dlaczego ta rośliny do niej należy?
3. Jaka jest potoczna, zwyczajowa nazwa tej rośliny? Dlaczego została jej nadana taka nazwa zwyczajowa?
4. Gdzie ta roślina ma kwiaty i jak one wyglądają?
5. Gdzie ta roślina występuję w naturze?
6. Jakim rodzajem/typem rośliny jest w naturalnych warunkach?
7. Na czyją cześć nadano właśnie taką nazwę tej rośliny?
8. Dlaczego akurat w okresie Bożego Narodzenia tak chętnie przyjęła się jako ozdoba w naszych domach, a nie w innej porze roku?
Na odpowiedzi, wg pytań, czekamy do 17 grudnia.
Zadanie nr 2/12:
1. Co przedstawia zdjęcie? Co to za organizm?
2. Przedstaw systematykę tego gatunku. Do jakiej grupy organizmów zaliczamy?
3. Gdzie najczęściej występuje, jakie preferuje siedlisko?
3. Na czym polega mechanizm przytwierdzania się do podłoża?
4. Wyszukaj ciekawostkę związaną z tym organizmem, jego trybem życia.
Na odpowiedzi, wg pytań, czekamy do 10 grudnia.
Zadanie nr 1/12:
1. Co przedstawia zdjęcie? Co to za organizm?
2. Gdzie najczęściej występuje, jakie preferuje siedlisko? Jak jest w związku z tym nazywany?Na czym rośnie?
3. Jak jest zbudowany? Z jakich składa się organizmów? Na jakiej zasadzie (jak) współżyją ze sobą wchodzące w skład tego organizmu organizmy?
4. Jaką rolę odgrywa w przyrodzie, zwłaszcza w dziedzinie ekologii. Dzięki organizmom z tej grupy utworzono pewna skalę. Jaką? Do czego ją się używa/stosuje?
Na odpowiedzi w porządku wg. punktów/pytań czekamy do 5 grudnia
Zadanie nr 4/11:
1. Jakie zwierzę jest na zdjęciu? Podaj jego nazwę gatunkową zgodnie z regulaminem.
2. Do jakiej gromady i do jakiego rzędu kręgowców należy?
3. Podaj co najmniej 3 cechy na podstawie której zaliczone zostało do tej gromady.
4. Podaj środowisko życia tego gatunku.
5. Wymień cechy charakterystyczne tego gatunku, na podstawie których można go rozpoznać.
6. Czy słusznie w naszej kulturze te zwierzęta postrzegane są jako wcielenie negatywnych emocji? Uzasadnij swoją odpowiedź.
Odpowiedzi w porządku wg punktów!!! nadsyłać proszę do 26 listopada.
Zadanie nr 3/11:
1. Co przedstawia zdjęcie?
2. Jakie zjawisko? Jak ono zachodzi? Opisz.
3. W jakich warunkach pogodowych, atmosferycznych powstaje.
Odpowiedzi proszę nadsyłać do 19 listopada.
Zadanie nr 2/11:
1. Co przedstawia zdjęcie? Co to za organizm?
2. Podaj jego nazwę zgodnie z regulaminem.
3. Gdzie występuje, jakie preferuje siedlisko? Na czym rośnie?
4. Ze względu na sposób odżywiania, do jakich organizmów należy? Jak się odżywia?
5. Nasz bohater u nas jest bardzo pospolity, ale swoim wyglądem nawiązuje do organizmów żyjących w odległych od Polski ekosystemach. Do jakich organizmów jest podobny? (czasem też ma taką nazwę)
Na odpowiedzi czekamy do 12 listopada.
Zadanie nr 1/11:
1. Co przedstawia zdjęcie? (nie chodzi o pajęczynę)
2. Jak nazywa się zjawisko prezentowane na zdjęciu?
3. Opisz to zjawisko, przedstaw procesy, w wyniku których powstało.
Odpowiedzi nasyłajcie do 5 listopada.
Zadanie nr 4:
(ostatnie w tym miesiącu)
1. Kto jest "sprawcą" przedstawionego na zdjęciu skutku pracy tego organizmu? Podaj jego nazwę zgodnie z regulaminem.
2. Jakie jest środowisko życia tego organizmu?
3. Wymień jego przystosowania do trybu życia jaki prowadzi.
4. W jakim celu doprowadza do widocznej na zdjęciu sytuacji.
5. Jak nazywa się "dom" tego organizmu i jak jest zbudowany?
6. Z jakim zawodem człowieka można porównać działalność i tryb życia tego organizmu.
Odpowiedz proszę nadsyłać do 29 października.
Zadanie nr 3:
1. Co przedstawia zdjęcie? Jaka część rośliny?
2. Z jakiej rośliny pochodzą te "elementy"? Podaj jej nazwę zgodnie z regulaminem.
3. Gdzie ta roślina rośnie? Gdzie ją spotykamy?
4. Do jakiej grupy roślin nasiennych należy? Podaj cechy charakterystyczne tej grupy (dwie z nich sa widoczne na zdjęciu).
Odpowiedzi nadsyłajcie do 22 października.
Zadanie nr 2:
1. Co przedstawia zdjęcie? (tylko nie piszcie, że kasztany, bo to wszyscy wiedzą).
2. Z jakiej rośliny pochodzę te "elementy"? Podaj jej nazwę zgodnie z regulaminem.
3. Gdzie ta roślina rośnie? Gdzie ja spotykamy?
4. Kiedy kwietnie?
5. Z jakim wydarzeniem kojarzone jest kwitnienie tej rośliny?
6. Jaki może mieć zastosowanie przez człowieka; do czego może być wykorzystana?
Odpowiedzi nadsyłajcie do 15 października.
Zadanie nr 1:
.
1. Jaka roślina jest na zdjęciu? (pamiętaj o podaniu nazw zgodnie z regulaminem).
Zadanie nr 4:
1. Jakie zjawisko jest przedstawione na zdjęciu? Nazwij je.
2. Wyjaśnij jak powstaje to zjawisko.
Odpowiedzi proszę nadsyłać do 28 maja.
Zadanie nr 3:
Zadanie nr 2:
1. Jakie zwierzę jest na zdjęciu? Podaj jego nazwę gatunkową.
2.Do jakiej grupy kręgowców należy?
3.Do jakiego rzędu w tej grupie należy ?
4. Podaj 2-3 cechy charakterystyczne dla tego rzędu, które wyjaśnią dlaczego należy do tego rzędu.
Odpowiedzi nadsyłać proszę do 14 maja.
Zadanie nr 1:
1. Jakie zjawisko jest przedstawione na zdjęciu? Nazwij je.
2. Wyjaśnij jak powstaje to zjawisko.
Odpowiedzi proszę nadsyłać do 7 maja 2017 r.
Zadanie nr 3:
1. Co przedstawia zdjęcie?
2. Z jakiej rośliny pochodzi?
3. Do jakiej grupy roślin należy?
4. Gdzie najczęściej występuje w naturze?
Odpowiedzi proszę nadsyłać do 1 maja.
Zadanie nr 2:
1. Co przedstawia zdjęcie? Podaj nazwę.
2. Do jakiej grupy/gromady organizmów należy?
3. Gdzie najczęściej występuje w naturze?
4. Dlaczego spotykając te zwierze należy zachować ostrożność?
Na odpowiedzi czekamy do 23 kwietnia.
Zadanie nr 1:
1. Co przedstawia zdjęcie? Podaj nazwę.
2. Do jakiej grupy organizmów oraz do jakiego królestwa należy?
3. Jaką odgrywa rolę w przyrodzie ( może być pomocne człowiekowi w tematach ekologii, ochrony środowiska).
Zadanie nr 5 (ostanie na marzec):
Zadanie nr 4:
Zadanie nr 3:
Zadanie nr 2:
Zadanie nr 5/01 (ostatnie na styczeń):
zdj. zbiory własne |
2. Gdzie można go spotkać?
3. W jaki sposób i w jakim celu tworzy swoja pajęczynę?
4. Na czym polega jego drapieżnictwo?
Odpowiedzi proszę nadsyłać do 4 lutego.
zdj. zbiory własne |
2. Do jakiej grupy/rzędu należy?
3. Gdzie występuje ten organizm?
4. Podaj charakterystyczne cechy morfologiczne?
5. Jaki tryb życia prowadzi?
6. Jak się rozmnaża ten gatunek?
7. Dlaczego uważany jest za zagrożony gatunek i jakie można podjąć działania aby nie wyginął?
Odpowiedzi proszę nadsyłać do poniedziałku (znowu ..... wyjątkowo) 29 stycznia.
Zadanie nr 3/01:
zdj. zbiory własne |
2. Do jakiej grupy/rzędu należy?
3. Ten organizm potrafi współżyć z innymi. Jak nazywamy takie współżycie i na czym ono polega w przypadku tego organizmu?
4. Gdzie występują te organizmy?
5. Co przypomina swoim wyglądem ten organizm?
6. Jaki tryb życia prowadzą?
8. Dlaczego uważany jest za zagrożony gatunek?
Odpowiedzi proszę nadsyłać do poniedziałku (wyjątkowo) 22 stycznia.
Zadanie nr 2/01:
zdj. własne |
2. Jaki jest naturalny zasięg występowania tego gatunku?
3. Jak w okresie godowym łatwo odróżnić samca od samicy?
4. Czym się odżywia?
5. Kim jest sołtys w przypadku tych gatunków?
6. Kiedy i gdzie udomowiono pierwsze osobniki tego gatunku?
7. Gdzie najczęściej zimują?
8. Gdzie gniazduje i jak gniazdo wygląda?
Zadanie nr 1/01:
![]() |
zdj. internet |
2. Co jest głównym składnikiem tej skały (związek chemiczny)?
3. Jak powstały te skały?
4. Gdzie są największe w Polsce złoża tej skały (regiony/krainy geograficzne)?
5. Jakiemu zjawisku podlega ta skała? Na czym ono polega i co w jego wyniku powstaje?
6. Jakie jest zastosowanie (wykorzystanie) tego rodzaju skały?
Na odpowiedzi, wg pytań, czekamy do 7 stycznia.
Uczestnik
|
Zad. 1
|
Zad. 2
|
Zad. 3
|
Zad. 4 / zad.5
|
SUMA
|
Olga
K.
|
2p
|
2p
|
2p
|
2p / 1p
|
9p
|
Otylia
T.
|
2p
|
2p
|
2p
|
2p / 1p
|
9p
|
Ania
W.
|
2p
|
2p
|
-
|
2p / 2p
|
8p
|
Natalia
Sz.
|
2p
|
2p
|
2p
|
2p / 2p
|
10p
|
Zuzia
W.
|
2p
|
1p
|
2p
|
2p / 2p
|
9p
|
Natalia D.
|
1p
|
2p
|
1p
|
2p / 2p
|
8p
|
Lilka G.
|
1p
|
1p
|
2p
|
1p / 2p
|
7p
|
Zadanie nr 4/12:
(ostatnie)
![]() |
zdj. z netu |
2. Wymień cechy charakterystyczne tego gatunku, na podstawie których można go łatwo oznaczyć.
3. Do jakiej grupy roślin ją zaliczamy? Dlaczego do niej? Podaj cechy charakterystyczne tej grupy roślin.
4. Jakie jest naturalne występowanie tej rośliny w Polsce?
5. Jakie piętro tworzy w górach?
6. Jakie jest zastosowanie drewna z tego drzewa?
7. Jak myślicie ... Dlaczego akurat teraz zaproponowano tę roślinę w naszej zabawie/zagadce? :)))
Na odpowiedzi, wg pytań, czekamy do 22 grudnia (UWAGA!! krótszy termin nadsyłania odpowiedzi).
Zadanie nr 3/12:
![]() |
zdj. internet |
1. Jaka roślina jest na zdjęciu? Podaj jej nazwę botaniczną (wg regulaminu)
2. Do jakiej rodziny ją zaliczamy? Skąd pochodzi nazwa tej rodziny i dlaczego ta rośliny do niej należy?
3. Jaka jest potoczna, zwyczajowa nazwa tej rośliny? Dlaczego została jej nadana taka nazwa zwyczajowa?
4. Gdzie ta roślina ma kwiaty i jak one wyglądają?
5. Gdzie ta roślina występuję w naturze?
6. Jakim rodzajem/typem rośliny jest w naturalnych warunkach?
7. Na czyją cześć nadano właśnie taką nazwę tej rośliny?
8. Dlaczego akurat w okresie Bożego Narodzenia tak chętnie przyjęła się jako ozdoba w naszych domach, a nie w innej porze roku?
Na odpowiedzi, wg pytań, czekamy do 17 grudnia.
Zadanie nr 2/12:
1. Co przedstawia zdjęcie? Co to za organizm?
2. Przedstaw systematykę tego gatunku. Do jakiej grupy organizmów zaliczamy?
3. Gdzie najczęściej występuje, jakie preferuje siedlisko?
3. Na czym polega mechanizm przytwierdzania się do podłoża?
4. Wyszukaj ciekawostkę związaną z tym organizmem, jego trybem życia.
Na odpowiedzi, wg pytań, czekamy do 10 grudnia.
Zadanie nr 1/12:
1. Co przedstawia zdjęcie? Co to za organizm?
2. Gdzie najczęściej występuje, jakie preferuje siedlisko? Jak jest w związku z tym nazywany?Na czym rośnie?
3. Jak jest zbudowany? Z jakich składa się organizmów? Na jakiej zasadzie (jak) współżyją ze sobą wchodzące w skład tego organizmu organizmy?
4. Jaką rolę odgrywa w przyrodzie, zwłaszcza w dziedzinie ekologii. Dzięki organizmom z tej grupy utworzono pewna skalę. Jaką? Do czego ją się używa/stosuje?
Na odpowiedzi w porządku wg. punktów/pytań czekamy do 5 grudnia
Uczestnik
|
Zad. 1
|
Zad. 2
|
Zad. 3
|
Zad . 4
|
SUMA
|
2p
|
2p
|
2p
|
8p
| ||
-
|
-
|
-
|
2p
| ||
Kamil K.
| 2p |
1p
|
-
|
-
|
3p
|
Ania W.
|
2p
|
2p
|
2p
|
2p
|
8p
|
Otylia T.
|
2p
|
2p
|
2p
|
2p
|
8p
|
Franek W.
|
2p
|
2p
|
2p
|
2p
|
8p
|
Olga K.
|
1p
|
2p
|
2p
|
2p
|
7p
|
Natalia Do.
|
1p
|
1p
|
1p
|
1p
|
4p
|
Marcel K.
|
1p
|
1p
|
-
|
1p
|
3p
|
Zuzia M.
|
-
|
1p
|
-
|
-
|
1p
|
Zadanie nr 4/11:
1. Jakie zwierzę jest na zdjęciu? Podaj jego nazwę gatunkową zgodnie z regulaminem.
2. Do jakiej gromady i do jakiego rzędu kręgowców należy?
3. Podaj co najmniej 3 cechy na podstawie której zaliczone zostało do tej gromady.
4. Podaj środowisko życia tego gatunku.
5. Wymień cechy charakterystyczne tego gatunku, na podstawie których można go rozpoznać.
6. Czy słusznie w naszej kulturze te zwierzęta postrzegane są jako wcielenie negatywnych emocji? Uzasadnij swoją odpowiedź.
Odpowiedzi w porządku wg punktów!!! nadsyłać proszę do 26 listopada.
1. Co przedstawia zdjęcie?
2. Jakie zjawisko? Jak ono zachodzi? Opisz.
3. W jakich warunkach pogodowych, atmosferycznych powstaje.
Odpowiedzi proszę nadsyłać do 19 listopada.
Zadanie nr 2/11:
1. Co przedstawia zdjęcie? Co to za organizm?
2. Podaj jego nazwę zgodnie z regulaminem.
3. Gdzie występuje, jakie preferuje siedlisko? Na czym rośnie?
4. Ze względu na sposób odżywiania, do jakich organizmów należy? Jak się odżywia?
5. Nasz bohater u nas jest bardzo pospolity, ale swoim wyglądem nawiązuje do organizmów żyjących w odległych od Polski ekosystemach. Do jakich organizmów jest podobny? (czasem też ma taką nazwę)
Na odpowiedzi czekamy do 12 listopada.
Zadanie nr 1/11:
1. Co przedstawia zdjęcie? (nie chodzi o pajęczynę)
2. Jak nazywa się zjawisko prezentowane na zdjęciu?
3. Opisz to zjawisko, przedstaw procesy, w wyniku których powstało.
Odpowiedzi nasyłajcie do 5 listopada.
Uczestnik
|
Zad. 1
|
Zad. 2
|
Zad. 3
|
Zad. 4
|
SUMA
|
Nikola B.
|
2p
|
1p
|
2p
|
-
|
5p
|
Franek W.
|
2p
|
2p
|
2p
|
2p
|
8p
|
Karolina L.
|
2p
|
2p
|
2p
|
1p
|
7p
|
Ania W.
|
2p
|
2p
|
2p
|
1p
|
7p
|
Zuzia M.
|
2p
|
-
|
-
|
-
|
2p
|
Natalka Do.
|
2p
|
2p
|
2p
|
2p
|
8p
|
Arek S.
|
1p
|
1p
|
1p
|
2p
|
5p
|
Otylia T.
|
1p
|
1p
|
1p
|
1p
|
4p
|
Lilka G.
|
1p
|
2p
|
2p
|
2p
|
7p
|
Olga K.
|
1p
|
1p
|
1p
|
2p
|
5p
|
Marcel K.
|
1p
|
1p
|
1p
|
2p
|
5p
|
Kamil K.
|
1p
|
2p
|
2p
|
2p
|
7p
|
Majka O.
|
-
|
1p
|
1p
|
-
|
2p
|
Zadanie nr 4:
(ostatnie w tym miesiącu)
1. Kto jest "sprawcą" przedstawionego na zdjęciu skutku pracy tego organizmu? Podaj jego nazwę zgodnie z regulaminem.
2. Jakie jest środowisko życia tego organizmu?
3. Wymień jego przystosowania do trybu życia jaki prowadzi.
4. W jakim celu doprowadza do widocznej na zdjęciu sytuacji.
5. Jak nazywa się "dom" tego organizmu i jak jest zbudowany?
6. Z jakim zawodem człowieka można porównać działalność i tryb życia tego organizmu.
Odpowiedz proszę nadsyłać do 29 października.
Zadanie nr 3:
1. Co przedstawia zdjęcie? Jaka część rośliny?
2. Z jakiej rośliny pochodzą te "elementy"? Podaj jej nazwę zgodnie z regulaminem.
3. Gdzie ta roślina rośnie? Gdzie ją spotykamy?
4. Do jakiej grupy roślin nasiennych należy? Podaj cechy charakterystyczne tej grupy (dwie z nich sa widoczne na zdjęciu).
Odpowiedzi nadsyłajcie do 22 października.
Zadanie nr 2:
1. Co przedstawia zdjęcie? (tylko nie piszcie, że kasztany, bo to wszyscy wiedzą).
2. Z jakiej rośliny pochodzę te "elementy"? Podaj jej nazwę zgodnie z regulaminem.
3. Gdzie ta roślina rośnie? Gdzie ja spotykamy?
4. Kiedy kwietnie?
5. Z jakim wydarzeniem kojarzone jest kwitnienie tej rośliny?
6. Jaki może mieć zastosowanie przez człowieka; do czego może być wykorzystana?
Odpowiedzi nadsyłajcie do 15 października.
Zadanie nr 1:
1. Jaka roślina jest na zdjęciu? (pamiętaj o podaniu nazw zgodnie z regulaminem).
2. Gdzie najczęściej występuje, jakie jest jej siedlisko, środowisko występowania?
3. O jakiej porze roku (w jakim miesiącu) kwitnie?
4. Podaj zastosowanie (wykorzystanie) tej rośliny
Odpowiedzi prosimy nadsyłać do 8 października 2017
Uczestnik
|
Zad
1
|
Zad
2
|
Zad
3
|
Zad
4
|
SUMA
|
Arek S.
|
2p
|
2p
|
2p
|
1p
|
7p
|
Ania W.
|
2p
|
1p
|
2p
|
2p
|
7p
|
Franek W.
|
2p
|
2p
|
2p
|
2p
|
8p
|
Nikola B.
|
2p
|
2p
|
1p
|
2p
|
7p
|
Natalka Do.
|
2p
|
1p
|
2p
|
2p
|
7p
|
Majka O.
|
1p
|
1p
|
2p
|
1p
|
5p
|
Lilka G.
|
1p
|
2p
|
2p
|
1p
|
7p
|
Sebastian S.
|
1p
|
-
|
-
|
1p
|
2p
|
Zuzia M.
|
1p
|
1p
|
-
|
1p
|
3p
|
Karolinka L.
|
1p
|
2p
|
2p
|
2p
|
7p
|
Marcel K.
|
-
|
1p
|
1p
|
1p
|
3p
|
1. Jakie zjawisko jest przedstawione na zdjęciu? Nazwij je.
2. Wyjaśnij jak powstaje to zjawisko.
Odpowiedzi proszę nadsyłać do 28 maja.
Zadanie nr 3:
1. Jaka roślina jest na zdjęciu? (pamiętaj o podaniu nazw zgodnie z regulaminem).
2. Gdzie najczęściej występuje, jakie jest jej siedlisko, środowisko występowania?
3. O jakiej porze roku (w jakim miesiącu) kwitnie?
Odpowiedzi prosimy nadsyłać do 21 maja.
1. Jakie zwierzę jest na zdjęciu? Podaj jego nazwę gatunkową.
2.Do jakiej grupy kręgowców należy?
3.Do jakiego rzędu w tej grupie należy ?
4. Podaj 2-3 cechy charakterystyczne dla tego rzędu, które wyjaśnią dlaczego należy do tego rzędu.
Odpowiedzi nadsyłać proszę do 14 maja.
Zadanie nr 1:
1. Jakie zjawisko jest przedstawione na zdjęciu? Nazwij je.
2. Wyjaśnij jak powstaje to zjawisko.
Odpowiedzi proszę nadsyłać do 7 maja 2017 r.
Uczestnik
|
Zad 1
|
Zad 2
|
Zad 3
|
Zad 4
|
SUMA
|
Ania W.
|
2p
|
2p
|
2p
|
2p
|
8p
|
Rafał M.
|
2p
|
2p
|
2p
|
2p
|
8p
|
Zuzia M.
|
2p
|
2p
|
2p
|
2p
|
8p
|
Arek S.
|
2p
|
2p
|
2p
|
2p
|
8p
|
Mikołaj H.
|
-
|
2p
|
2p
|
2p
|
6p
|
Zadanie nr 3:
1. Co przedstawia zdjęcie?
2. Z jakiej rośliny pochodzi?
3. Do jakiej grupy roślin należy?
4. Gdzie najczęściej występuje w naturze?
Odpowiedzi proszę nadsyłać do 1 maja.
Zadanie nr 2:
1. Co przedstawia zdjęcie? Podaj nazwę.
2. Do jakiej grupy/gromady organizmów należy?
3. Gdzie najczęściej występuje w naturze?
4. Dlaczego spotykając te zwierze należy zachować ostrożność?
Na odpowiedzi czekamy do 23 kwietnia.
1. Co przedstawia zdjęcie? Podaj nazwę.
2. Do jakiej grupy organizmów oraz do jakiego królestwa należy?
3. Jaką odgrywa rolę w przyrodzie ( może być pomocne człowiekowi w tematach ekologii, ochrony środowiska).
Wyniki kwiecień:
Uczestnik
|
Zad 1
|
Zad 2
|
Zad 3
|
Zad 4
|
SUMA
|
Ania W.
|
2p
|
2p
|
2p
|
-
|
6p
|
Arek S.
|
2p
|
2p
|
2p
|
-
|
6p
|
Mikołaj H.
|
2p
|
2p
|
-
|
-
|
4p
|
Rafał M.
|
2p
|
2p
|
2p
|
-
|
6p
|
Zuzia M.
|
2p
|
2p
|
2p
|
-
|
6p
|
Zadanie nr 5 (ostanie na marzec):
1. Jaka roślina jest na zdjęciu? (pamiętaj o podaniu nazw zgodnie z regulaminem).
2. Gdzie najczęściej występuje, jakie jest jej siedlisko, środowisko występowania?
3. O jakiej porze roku (w jakim miesiącu) kwitnie?
Odpowiedzi prosimy nadsyłać do 2 kwietnia!!
Zadanie nr 4:
zdj: J. R. Doboszyński |
1. Jaka roślina jest przedstawiona na zdjęciu? (pamiętaj o podaniu nazwy zgodnie z regulaminem).
2. Gdzie najczęściej występuje, jakie jest siedlisko, środowisko występowania tej rośliny?
3. O jakiej porze roku (w jakim miesiącu) kwitnie?
4. Gdzie w Wielkopolsce znajduje się miejsce masowego występowania tej rośliny, która w naturalnych warunkach, tak masowo rośnie tylko na południu Polski, a na niżu bardzo rzadko? Podaj nazwę?
Odpowiedzi prosimy nadsyłać do 26 marca.
Zadanie nr 3:
1. Co przedstawia zdjęcie?
1. Z jakiej rośliny pochodzi? (pamiętaj o podaniu nazw zgodnie z regulaminem).
2. Gdzie najczęściej występuje, jakie jest siedlisko, środowisko występowania tej rośliny?
3. O jakiej porze roku (w jakim miesiącu) kwitnie?
Odpowiedzi prosimy nadsyłać do 19 marca.
1. Jaka roślina jest na zdjęciu? (pamiętaj o podaniu nazw zgodnie z regulaminem).
2. Gdzie najczęściej występuje, jakie jest jej siedlisko, środowisko występowania?
3. O jakiej porze roku (w jakim miesiącu) kwitnie?
Odpowiedzi prosimy nadsyłać do 12 marca.
Zadanie nr 1:
1. Jaka roślina jest na zdjęciu? (pamiętaj o podaniu nazw zgodnie z regulaminem).
2. Gdzie najczęściej występuje, jakie jest jej siedlisko, środowisko występowania?
3. O jakiej porze roku (w jakim miesiącu) kwitnie?
Wyniki marzec:
Uczestnik
|
Zad.
1
|
Zad.
2
|
Zad.
3
|
Zad.
4
|
Zad.
5
|
SUMA
|
Ania W.
|
2p
|
2p
|
2p
|
2p
|
2p
|
10p
|
Mikołaj H.
|
2p
|
2p
|
2p
|
2p
|
2p
|
10p
|
Zuzia M.
|
2p
|
2p
|
2p
|
2p
|
2p
|
10p
|
Rafał M.
|
2p
|
2p
|
2p
|
2p
|
-
|
8p
|
Arek S.
|
2p
|
2p
|
2p
|
2p
|
2p
|
10p
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz